Hoe gaat het in zijn werk

Stel we gaan samen je bedrijf of product vormgeven, hoe gaat dat in zijn werk:
+ Kennismaking: telefonisch of een afspraak om alle wensen en briefing door te spreken
+ Offerte voorstel, na akkoord start ik met de opdracht
+ Ontwerp voorstel
+ Aanleveren definitief beeldmateriaal en teksten
+ Definitief maken: aanpassen en corrigeren in 1 à 2 correctierondes, fotobewerking
+ Definitief digitaal bestand maken

Kwaliteit staat voorop. Alle opdrachten worden pas afgerond als beide partijen er geheel achter staan en zich beide kunnen vinden in het eindresultaat. Het is pas af, als het af is en jij tevreden bent!

Op zoek naar een drukker?
Je kunt er voor kiezen om het drukwerk ook te laten verzorgen, zodat je alle zorgen en verantwoordelijkheden uit handen geeft en het drukwerk kant en klaar wordt geleverd. Er wordt dan eerst een proefdruk gemaakt voor het wordt gedrukt. Als deze door jouw is gecontroleerd en akkoord is bevonden wordt het gedrukt en eventueel verzonden.

Al je zelf een drukker hebt gevonden, dan is het belangrijk dat je daar de juiste drukwerkspecificaties opvraagt (deze variëren per drukker), zodat het juiste digitale bestand kan worden gemaakt. Een voordeel is dat je dan zelf de kosten en levertijd in de hand hebt. Je moet dan wel alles zelf organiseren en controleren en je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele drukfouten. Laat dus voor het drukken een proefdruk (kleurproef) maken van het digitale bestand, zodat je een eindcontrole uit kan voeren op kleurgebruik en eventuele drukfouten. Een proefdruk kan indien gewenst samen worden beoordeeld. Zorg dat je hiervoor wat meertijd inplant.

Op zoek naar een webbouwer?
Ik kan je adviseren in het vinden van een gepaste webbouwer.
Heb je zelf een webbouwer gevonden, dan ga ik graag een samenwerkingsverband aan, zodat beide partijen nauw betrokken zijn bij het bouwen van jouw website: een combinatie van gespecialiseerde technische kennis en een grafisch oog voor een heldere en doeltreffende vormgeving.
Het is belangrijk dat er vooraf (voor er gestart wordt met het maken van een ontwerp) een overleg plaatsvindt tussen de betreffende partijen, waarin je je wensen uit kunt spreken. Beide partijen kunnen je dan advies geven over de in te zetten functionaliteiten, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over de mogelijkheden, vormgeving en de werking van de website. Ook kan er samen een planning gemaakt worden en een opleverdatum. Met als resultaat dat er zorgeloos een website tot stand komt. Ik kan dan uiteindelijk de juiste bestanden aanleveren en een nauwkeurige controle uitoefenen op de gebouwde website wat betreft de vormgeving. Het maken van een lijnschets kan hierbij zeer handig zijn. Zeker als het om een meer complexe website gaat met verschillende pagina’s.

Ben je geïnteresseerd en benieuwd wat ik voor jouw kan betekenen, bel of mail dan gerust….

Hoe bereid je een opdracht voor?

Als je een logo, huisstijl of website laat maken is het handig om voor jezelf alvast een aantal vragen door te nemen.

Wat wil je, wat zijn je wensen, wat is je doelgroep en wat zijn je verwachtingen. Deze kunnen we bij het bespreken van de opdracht meenemen, zodat ik straks weet waar rekening mee gehouden moet worden. Zorg daarnaast voor een duidelijke briefing, doe het zo uitgebreid mogelijk. Zo kun je kosten en tijd besparen, want ik kan dan snel aan de slag. En je kunt gelijk checken of je alle informatie hebt.

Wat is eigenlijk je budget en wanneer moet het project af zijn? Heb je al een pitch en payoff voor je product of bedrijf? Zijn alle juiste personen (tekstschrijvers, webbouwer, crowdfunder) al ingeschakeld? Verzamel ook alvast beschikbaar beeldmateriaal en logo’s (liefst illustrator eps of anders photoshop jpg/tiff/eps) die er al zijn. Voor fotomateriaal is het ideaal als het A4 en 300 dpi is of groter.

Doe zelf een onderzoek naar andere communicatie uitingen die je mooi of juist niet mooi vind (website, logo, drukwerk uitingen of huisstijl). Bedenk daarbij welke kleuren er gebruikt kunnen worden en welke stijl je aanspreekt. Verzamel alle info en breng het mee of mail het. Ik kan daardoor beter inschatten wat de omvang van de opdracht is voor het maken van een offerte en een planning. Heb je totaal niets, dan beginnen we met een schone lei en gaan we samen op zoek naar een passende en doeltreffende vormgeving.