Maison

Case 4: Feniks

Case 4: Hoe kwam dit logo tot stand?

Als ontwerper ben ik ook altijd weer verbaasd hoe dit proces gaat. Tijdens de briefing met de opdrachtgever lees en ‘voel’ ik het idee. Ik wil er alles over weten om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen. Meestal ontstaan er dan al gelijk beelden en gedachten.

Het uitgangspunt:
 Thuiskomen bij jezelf en je innerlijke kracht door middel van coaching, yoga, adem, mindful en compassie. Voeding voor lichaam en ziel.
 Kleuren: oranje of goud
. Uitstraling: krachtig en zacht. 
Lettertype: strak kunstzinnig, geen script.

Een combinatie van Feniks en Kintsugi, want die passen goed bij elkaar! Beide staan symbool voor herstel en steeds krachtiger worden.
Een feniks is een fabeldier dat symbool staat voor herrijzenis. De grieken geloofden dat de feniks in staat was steeds weer opnieuw uit zijn eigen as herboren te worden. In dit geval staat de feniks symbool voor herstel en steeds krachtiger worden.
Kintsugi is een bekende therapeutische metafoor om emotionele wonden te helen. ‘De schoonheid van emotionele scherven.’ Scherven worden geheeld (en opgevuld) met goud, zodat het nog mooier wordt. Je wordt hersteld en verrijkt door waardevolle levenslessen.

En dit is het resultaat:
 Een elegant logo in warme gouden kleuren. De Feniks heeft lichtelijk een yoga krijger houding met een krachtige uitstraling. Toch heeft het een zacht karakter gekregen door de krullerige uiteinden van de vleugels en de toevoeging van een blaadje en hartje. Door mistige zachte tinten te gebruiken in het beeldmateriaal zal dit nog eens versterkt worden.

Feniks Holistisch Coachen | www.feniksholistischcoachen.nl (under construction)