





Werkwijze
Het creatieve proces
Als ontwerper vind ik het elke keer weer bijzonder hoe het creatieve proces werkt. Intuïtief verbind ik me met jouw wensen en ambities en het eindresultaat is daardoor kloppend en authentiek.
Tijdens het intake gesprek luister ik naar je verhaal en lees en ‘voel’ ik je ideeën, je wensen en je plannen. Ik stel vragen, check of ik je ideeën helder heb begrepen en we bespreken een mogelijke plan van aanpak. We stellen een briefing op en ik maak een offerte. Als dit akkoord is ga ik met alle input in mijn studio aan de slag.
Hoe wil jij met mij aan de slag
Een oriënterend gesprek
Stel je wilt iets laten ontwerpen, maar je bent je nog aan het oriënteren. Bel of mail me gerust. Laat me weten wat je wensen zijn en stel je vragen. Ik ben erg benieuwd of ik je verder kan helpen!
Of plan een gratis intake gesprek
Besluit je daarna verder te gaan, dan maken we een afspraak voor een kennismaking en ontmoeten we elkaar op een inspirerende plek in Bussum. Of halverwege in overleg.
Een wandeling over de Bussumerheide behoord ook tot de mogelijkheden om je verhaal en je wensen te bespreken. De input die ik dan geef helpt je met het verder uitwerken van je ondernemers ideeën.
Daarna kan ik helpen zichtbaar te worden en verbinding maken met je toekomstige klanten met grafische vormgeving. Ik geef je ideeën en advies die je business helpen groeien. Ik breng je in contact met collega’s in mijn netwerk en wijs je de weg naar drukkers en webdesigners.
Hoe kun je je voorbereiden
Heb je zelf al een duidelijk beeld voor een mogelijk ontwerp?
Dan hoor ik graag wat je in gedachten hebt, zodat ik een volledig beeld kan vormen. Een omschrijving of schets helpt daarbij. Het zou toch zonde zijn als ik iets ontwerp dat niet aan de verwachting voldoet.
Heb je zelf nog geen duidelijk beeld?
Dan helpt het intake gesprek om een duidelijker beeld te vormen van je doel en wensen. We bespreken tevens de werkwijze en ik ontwerp daarna verschillende design richtingen die passen bij de briefing. Daarna is er ruimte om het naar wens bij te schaven.
Wil je goed voorbereid te werk gaan?
Dan kun je voorafgaand aan ons gesprek een briefing maken met je wensen.
Stel jezelf de volgende vragen:
+ Waarom wil je dit laten maken?
+ Wat is het doel?
+ Wie is de doelgroep?
+ Waarvoor wordt het gebruikt?
+ Hoe groot wordt het opgezet (lokaal/landelijk/internationaal)?
+ Wie zijn je concurrenten en hoe doen die het?
+ Wat maakt jouw merk/bedrijf anders dan concurrenten? Wat maakt het uniek?
Wat zijn je wensen wat betreft de vormgeving:
+ Heb je zelf al een kleur, vorm of beeld in gedachten? Of laat je je graag verrassen met een passend ontwerp, dat kan natuurlijk ook.
+ Ga eens op onderzoek uit naar wat je mooi vind of wat je denkt dat voor jouw merk of bedrijf geschikt is qua sfeer en vorm. We bespreken samen de mogelijkheden en wat het meest geschikt is.
+ Verzamel afbeeldingen die je aanspreken voor je merk en maak een moodboard. Hoe je dat kunt doen en hoe creatiekracht werkt lees je hier.
Al deze onderdelen spelen een belangrijke rol voor het ontwerp. We bespreken deze tijdens het intake gesprek. Een onderneming starten kan spannend voelen, geen zorgen, ik begeleid je gedurende dit creatieve proces. En wat de vormgeving betreft: het is pas af als het af is en jij tevreden bent.





